Zes tips voor een succesvolle tijdregistratie

tijdregistratie

Zes tips voor een succesvolle tijdregistratie

Of het nu gaat om het factureren van klanten, het compenseren van overuren of het verkrijgen van inzicht in project- en taakkosten: urenregistratie onverslaanbaar is in veel organisaties een belangrijk proces. Het kan echter ook een tijdrovende bezigheid zijn. Inefficiënte processen of onvoldoende tools maken het moeilijk om tijdig over de juiste gegevens te beschikken. Dit artikel deelt zes tips om een succesvolle tijdregistratie binnen uw organisatie te realiseren.

Tip 1: Houd overzicht.

Medewerkers verliezen gemakkelijk het overzicht van het aantal geregistreerde uren. Door een digitale tool te gebruiken die een duidelijk overzicht biedt van alle gewerkte uren, kunnen ze veel gemakkelijker hun eigen tijd bijhouden. Dit maakt het gemakkelijker om erachter te komen welke aanpassingen ze moeten maken.

Nog een tip: het is een goed idee om een standaard te stellen voor het categoriseren van de tijdsvermeldingen. Zo is het voor iedereen (vooral in grote teams) efficiënter. U kunt bijvoorbeeld een minimumniveau aan informatie definiëren dat een boeking moet bevatten om te worden toegevoegd aan de urenstaat (bijvoorbeeld het project waarop deze betrekking heeft).

Bent u niet helemaal tevreden met uw huidige tijdregistratiesysteem, dan is het wellicht de moeite waard om een geavanceerdere oplossing te overwegen. Wij kunnen u helpen met een online oplossing die perfect integreert met uw planning- en salarispakket. Tot op de seconde nauwkeurig en gebruiksvriendelijk kunt u personeel registreren met een mobiele telefoon, kaart, QR-code, tag of biometrie. Er zijn diverse rapportages beschikbaar om de geregistreerde werktijden te bekijken en bijvoorbeeld te filteren op afdeling.

Informatie over dit onderwerp: Timebutler B.V.